Kørekort til Bil
Du skal være opmærksom på, at du tidligst må begynde på undervisning til bilkørekort, når du er 16 år og 9 måneder.
Der er mødepligt til al undervisning, så du kan ikke have fraværd.
Nye regler for kørekort giver mulighed for at komme til køreprøve i en bil med automatgear (dansk ordning) man får en kode 148 i kørekortet.
Med kode 148 i dit kørekort må også køre bil med manuelt gear i Danmark.
Tager du køreprøven i manuelt gear får du ingen kode i dit kørekort og må selvfølgelig køre automatger også.
jeg tilbyder begge løsninger.
Kørekort til 17 årig, er en dansk ordning og du må først køre i udlandet, når du fylder 18 år.
Fra du starter går der normalt 5 uger, til du er klar til teoriprøven og derefter køreprøven.
Uge 1 er der teoriundervisning mandag, tirsdag og onsdag aften kl. 18.30-21.30 og så skal du på øvelsesplads torsdag eller fredag.
Uge 2 er der teoriundervisning mandag og onsdag aften, og så skal du køre, tirsdag eller onsdag og igen torsdag eller fredag.
Uge 3 er der kørsel mandag eller tirsdag, teoriundervisning onsdag aften og kørsel igen onsdag eller torsdag.
Uge 4 er der kørsel mandag eller tirsdag, teoriundervisning onsdag aften, mørkekørsel starter torsdag aften.
Uge 5 er der mørkekørsel mandag og tirsdag aften, teoriundervisning onsdag aften, kørsel onsdag eller torsdag og så skal du på køreteknisk anlæg fredag.
Denne plan kan sagtens se anderledes ud.
Herefter er der teoriprøve og klargøring til køreprøven.
Ved tilmelding reserverer du en plads på holdet, så det er vigtig at du kommer, ønsker du ikke at deltage alligevel, er det vigtig at du framelder dig igen, så kan en anden få din plads.
De fleste tager kun ét kørekort i deres liv. Det er derfor vigtigt, at du vælger en køreskole, hvor du får god undervisning. Det vil sige, hvor du lærer at passe på dig selv og dine medmennesker, som færdes i trafikken. Her hos Go-Driving gør jeg meget ud af trafikforståelse, så du netop er klædt godt på til at færdes sikkert i trafikken.
Der er mange køreskoler, som bruger computer-undervisning, men en computer kan ikke undervise. Du kan ikke stille spørgsmål, og den kan ikke se, om du har forstået det rigtigt, computerundervisning må således ikke stå alene, det skal foregå som holdundervisning, hvilket jeg prioriterer højt hos Go-Driving.
Hos Go-Driving skal du derfor møde til klasseundervisning på Kastanievej 24, 6520 Toftlund, hvor der i pausen blandt andet er mulighed for at få en kold sodavand og en snak med sidekammeraten.
Du får undervisning en ekstra aften, hvor der udelukkende øves teoriprøver.
Jeg vil gøre mit til, at det både bliver sjovt og lærerigt for dig at tage kørekort.
Så ønsker du en sjov og lærerig undervisning, hvor trafikforståelse er centralt, så skal du vælge Go-Driving.
Glæder mig til at se dig i køreskolen :-)
BETALING
I undervisningsuge to får du en faktura på lovpakken til bil, 16.500 kr.
På fakturaen kan du se hvordan betalingen kan deles i to betalinger, du må selvfølgelig gerne betale hele beløbet på en gang.
Nederst på fakturaen er mine bank oplysninger og beskrivelse af hvad du skal oplyse på din overførsel, fakturaen skal være betalt før der bestilles praktisk prøve.
Det du så mangler at betale er: gebyr til staten for din teoriprøve på 1.600 kr. (nyt gebyr hvis du dumper) eventuelt ekstra undervisning i kørsel (650 kr. pr. lektion)dette afregner vi til sidst når du har bestået din køreprøve, dumper du en køreprøve koster det et nyt gebyr til staten på 1600 kr. samt 650 kr. til ”bil” til den nye køreprøve, plus evt. ekstra lektioner i kørsel..
Derudover har du udgifter til førstehjælp, lægeerklæring, billede, og login til at øve teoriprøver.